Algemene voorwaarden

Kross Health Solutions

Algemeen

Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding, dienst en overeenkomst tussen Kross Health Solutions en de consument. De consument is een ieder die goederen en/of diensten afneemt van Kross Health Solutions. De consument is hoofdelijk aansprakelijk voor alle verplichtingen voortvloeiende uit enige overeenkomst met Kross Health Solutions.

D.m.v. het maken van een afspraak – telefonisch, persoonlijk, online of per mail – voor een dienst of het afnemen van een product, verklaart de consument zich akkoord met deze algemene voorwaarden. Kross Health Solutions heeft het recht haar algemene voorwaarden te wijzigen.


Levering

1.1 Informatie, afbeeldingen, mededelingen – zowel mondeling, telefonisch als via e-mail verstrekt – en opgaven m.b.t. alle aanbiedingen en de belangrijkste kenmerken van de producten en/of diensten worden zo nauwkeurig mogelijk weergegeven of gedaan. Kross Health Solutions garandeert echter niet dat alle aanbiedingen en producten volledig met de gegeven informatie in overeenstemming zijn. Afwijkingen kunnen in beginsel geen aanleiding zijn tot retourname, (schade)vergoeding en/of ontbinding.

1.2 Er wordt geen (schade)vergoeding gegeven of retour genomen als gevolg van een eventuele allergische reactie van de consument op bepaalde producten of diensten.


Afspraken

2.1 Afspraken voor behandelingen, gemaakt via e-mail, telefoon of persoonlijk, dienen te allen tijde nagekomen te worden.
2.2 Bij verhindering dient minimaal 2 werkdagen van tevoren de afspraak te worden verzet of geannuleerd.
2.3 Wanneer de consument zich niet aan deze afspraak houdt, is Kross Health Solutions gerechtigd om de kosten van de gemiste behandeling in rekening te brengen.
2.4 Indien de consument niet binnen de op de rekening vermelde termijn heeft betaald, raakt hij bij het verstrijken van die termijn van rechtswege in verzuim en is hij, zonder nadere sommatie of ingebrekestelling, vanaf dat moment een verzuimrente verschuldigd van 1,5% per maand, onverminderd de overige rechten van Kross Health Solutions.
2.5 Alle kosten, ontstaan ten gevolge van buitengerechtelijke incasso van de vordering, zijn voor rekening van de consument. De buitengerechtelijke kosten zijn vastgesteld conform het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten (ingangsdatum 1 oktober 2015), met een minimum van € 40.

2.6 Kross Health Solutions zal uitsluitend in noodgevallen, zoals ziekte van personeel of stroomstoringen, de consument benaderen om de afspraak te verzetten. Zij zal haar uiterste best doen dit te voorkomen. De consument kan in dit geval geen aanspraak maken op (schade)vergoeding.


Betaalwijze

3.1 Betaling geschiedt contant of per pin, direct na afname van het product of de dienst.
3.2 Diensten op afbetaling geschieden uitsluitend na ondertekening van een verklaring. De consument is verplicht deze betalingsregeling na te komen en de laatste termijn te voldoen binnen 8 weken na ondertekening van de verklaring.
3.3 Alle prijzen zijn inclusief 21% btw (tenzij anders aangegeven 6%), onder voorbehoud van druk- en typefouten.


Aansprakelijkheid

4.1 Kross Health Solutions kan slechts aansprakelijk worden gesteld voor schade die aan haar opzet of grove schuld is toe te rekenen.
4.2 Kross Health Solutions is niet aansprakelijk voor schade voortvloeiend uit typefouten, product- of huidverzorgingsadvies, onjuiste of onduidelijke informatie op de website, prijslijst of folders, zelfs niet indien zij hiervan tussentijds op de hoogte is gesteld.
4.3 Kross Health Solutions is niet aansprakelijk voor productfouten of daaruit voortvloeiende schade, voor zover deze te wijten zijn aan leveranciers.
4.4 Kross Health Solutions is niet aansprakelijk voor gedrag of handelen van de consument in het instituut waardoor hij/zij zichzelf schade berokkent.
4.5 Kross Health Solutions is niet aansprakelijk voor persoonlijke spullen. Alle eigendommen van de consument worden op eigen verantwoordelijkheid achtergelaten.
4.6 De aansprakelijkheid is in alle gevallen beperkt tot de kosten die door de consument voor het betreffende product of dienst zijn betaald.
4.7 Kross Health Solutions is nimmer gehouden tot vergoeding van indirecte schade, waaronder – maar niet beperkt tot – stagnatie in de geregelde gang van zaken van de consument als gevolg van fouten in het product of de behandeling.


Privacy

5.1 De door de consument verstrekte persoonsgegevens worden opgenomen in een bestand. Deze gegevens worden uitsluitend gebruikt voor intern gebruik, nieuwsbrieven en herinnerings-sms’jes van Kross Health Solutions. Gegevens worden niet aan derden verstrekt zonder toestemming van de consument.

Verwijderen van gegevens kan op verzoek van de consument schriftelijk of per e-mail, met duidelijke vermelding van naam, adres en e-mailadres.


Toepasselijk recht en bevoegde rechter

6.1 Op alle rechten, verplichtingen, aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten waarop deze voorwaarden van toepassing zijn, evenals op deze voorwaarden zelf, is het Nederlandse recht van toepassing.
6.2 Alle geschillen zullen bij uitsluiting worden voorgelegd aan de bevoegde rechter in Nederland.

De bovenstaande artikelen gelden eveneens voor verkoop via de website. Voor online verkoop gelden daarnaast de volgende bepalingen:


Levering (online bestellingen)

7.1 Na ontvangst van de bestelling zal Kross Health Solutions deze met zorg behandelen.
7.2 Artikelen zijn doorgaans uit voorraad leverbaar. Indien een artikel (tijdelijk) is uitverkocht, blijft de bestelling in behandeling. Bij definitieve uitverkoop wordt de consument hiervan op de hoogte gesteld.
7.3 Voor bestellingen vanuit het buitenland zijn verzendkosten op aanvraag.


Betaalwijze (online bestellingen)

8.1 Bij betaling via iDEAL wordt de bestelling – indien voor 12.00 uur besteld en op voorraad – binnen 24 uur verstuurd.
8.2 Bij vooruitbetaling wordt de bestelling verzonden zodra het bedrag op de bankrekening van Kross Health Solutions is bijgeschreven.
8.3 Bestellingen boven de € 150,- incl. btw worden franco verzonden.


Klachten / Retourzendingen

9.1 De klant dient bij aflevering te controleren of het geleverde overeenkomt met de bestelling. Indien dit niet het geval is, dient de klant binnen 2 dagen contact op te nemen via e-mail (info@krosshealth.nl) met opgave van reden.
9.2 Geleverde voedingsmiddelen mogen niet worden geretourneerd. Hierop vindt geen restitutie plaats.


Deze algemene voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel onder nummer 64219011.